26. juni 2026
Ni fynske kommuner indgår delingsaftaler med Region Syddanmark
Region Syddanmark overtager fra 1. januar 2027 en række sundhedsopgaver fra kommunerne. Nu har de ni kommuner, der hører under Sundhedsråd Fyns geografiske område, aftalt, hvad de overdrager til regionen, så den kan varetage opgaverne fremadrettet. Det er sket i såkaldte delingsaftaler og betyder, at det nu er på plads, hvilke bygninger der overdrages fra kommunerne til regionen, og hvor mange kommunalt ansatte der får en ny arbejdsplads i Region Syddanmark fra årsskiftet.