Gå til indhold
FORSIDEN | KONTAKT OUH | LÆS OP | REN TEKST | PRINT | SITEMAP |
header ouh 1ouh header 2

ForsidepilPatienter og pårørendepilVærd at videpilDialogkoordinator - hjælp til dialog

Dialogkoordinator - hjælp til dialog

På OUH kan du som patient eller pårørende på alle hverdage mellem 8.00 og 14.30 komme til at tale med en dialogkoordinator.

Dialogkoordinatorerne er klar til at lytte til dine input og dine oplevelser på OUH. Dialogkoordinatoren kan hjælpe dig videre med spørgsmål eller input til OUH.


-----> Her finder du dialogkoordinatoren:

Du finder dialogkoordinatoren i indgang 25 på Odense Universitetshospital.
Der er åbent på hverdage mellem kl. 8.00 og 14.30.
Du behøver ikke melde din ankomst, du møder bare op.
Dialogkoordinatoren kan også træffes på telefon 6541 4953.

 

På OUH kan patienter og pårørende tale med en sygeplejerske, som hjælper med dialog til OUH.

 

Du møder en sygeplejerske 

Når du henvender dig til dialogkoordinatoren, så vil dialogkoordinatoren spørge: ”hvad kan jeg hjælpe dig med?” eller ”hvad får dig til at møde op her i dag?”. 

Dialogkoordinatoren kan invitere dig ind i et samtalerum, hvor I kan tale uforstyrret.

Til sidst i samtalen vil dialogkoordinatoren spørge dig, om du selv ønsker at følge op på henvendelsen, eller om du ønsker at dialogkoordinatoren på dine vegne skal sørge for at dine input kommer videre til OUH.

Det kan også være, at dialogkoordinatoren hjælper med at etablere en mulighed for et opfølgningsmøde mellem dig og sundhedspersonale på OUH. Men det sker altså altid efter aftale med dig, som kommer med henvendelsen.

Du kan vælge at være anonym ved henvendelsen.

Dialogkoordinatoren modtager og behandler ikke klager, men kan vejlede i klagemuligheder og udleverer OUH´s klagefolder.

 

Opfølgning på samtalen

På OUH drager vi læring af det, som patienter og pårørende fortæller os. Derfor er det også en hjælp for os, når du henvender dig.

Dialogkoordinatoren behandler dine oplysninger fortroligt, og vi tager alle henvendelser seriøst.

Du er velkommen til at henvende dig igen, hvis der opstår nye spørgsmål til OUH. Det er dog ikke sikkert, at det er den samme sygeplejerske, du vil møde.

 


Andre muligheder for dialog

Husk, at du som patient og pårørende på OUH altid må spørge personalet, som du møder på din vej på OUH - eller du kan vælge at skrive til afdelingerne på OUH

Hvis din henvendelse har mere generel karakter f.eks. omhandler dine rettigheder som patient, så henvises til Regions Syddanmarks patientvejlederne på Patientkontoret.

 

 


Siden er sidst opdateret: 05-11-2020 af Odense Universitetshospital.



Tilgængelighedserklæring