Gå til indhold
FORSIDEN | LÆS OP | REN TEKST | PRINT | SITEMAP |

Topfrise til forsiden på www.ouh.dk


ForsidepilPatientinfopilVærd at videpilKan vi gøre noget bedre?

Kan vi gøre noget bedre?

Har du i forbindelse med din eller andres behandling og pleje hos os oplevet noget, som vi kan gøre bedre? Så vil vi rigtig gerne høre fra dig.   

...
 
 

Vi bliver kun bedre, hvis vi hele tiden lærer
Vi vil
rigtig gerne høre fra dig, hvis du som patient eller pårørende på en af OUHs mange afdelinger i Odense, Svendborg, Nyborg og Ærø har oplevet noget, som du synes, vi bør være opmærksomme på.

Det kan være deciderede fejl, som der skal rettes op på, det kan være forløb, der kunne gribes anderledes an, eller et samarbejde, der kunne være planlagt bedre. Det kan også være ros til en afdeling eller sundhedspersoner, som andre afdelinger kan lære af.

Det vigtigste for os er patientens behandling og pleje, og at både patienter og pårørende har en positiv oplevelse af mødet med OUH. Jeres erfaringer betyder, at vi kan gøre det bedre for den næste patient. Derfor vil vi gerne i dialog med alle, der kan hjælpe os med at gøre OUH bedre. 


Sådan kommer du i kontakt med os: 

Generelle henvendelser
Er du i tvivl om, hvilken afdeling din henvendelse omhandler eller har den mere generel karakter, så kan du altid skrive til direktionssekretariat, som vil sørge for, at henvendelsen kommer videre til de rette personer. De vil også sørge for, at vores direktion får oversendt klager eller læringspunkter, som er særligt væsentlige for sygehuset. Du kan skrive på
ouh.dis@rsyd.dk

Alle henvendelser vil blive besvaret. Vi vil ofte ringe eller skrive til dig, men nogle henvendelser vil også give anledning til, at vi inviterer dig ind til en samtale, hvis du har lyst 

Til en afdeling
Du kan også skrive direkte til den afdeling, som du har været i kontakt med. Find afdelingens telefonnummer eller mailadresse
eller ring til OUH på tlf. 6611 3333 for at blive omstillet eller få oplyst den korrekte postadresse.


Husk samtykke
Henvender du dig til os vegne af en anden, skal du huske at få dem til at udfylde denne samtykkeerklæring, og lægge den med din henvendelse. Ellers kan vi ikke besvare din henvendelse af hensyn til vores tavshedspligt.
 


Andre muligheder for at klage: 

Patientkontoret i Region Syddanmark
Du kan altid få hjælp og vejledning hos
Patientkontoret i Region Syddanmark gennem hele processen. Du er også velkommen til at henvende dig anonymt og få uforpligtende vejledning på tlf. 7663 1490
Se mere på: https://www.regionsyddanmark.dk/wm406195 


Styrelsen for Patientsikkerhed
Styrelsen for Patientsikkerhed kan vurdere om der har været svigt i behandlingen eller om dine rettigheder som patient ikke er blevet efterlevet. Du kan klage over den behandling, du selv har modtaget - eller give fuldmagt til at en anden kan klage på dine vegne. Se mere på: https://stps.dk/ 


Patienterstatningen
Hvis du ønsker erstatning for en skade, du har fået i forbindelse med undersøgelse og behandling i sundhedsvæsenet, skal du anmelde skaden til Patienterstatningen. Se mere på:
http://pebl.dk/

 


Siden er sidst opdateret: 19-06-2017 af Odense Universitetshospital.