Gå til indhold
FORSIDEN | PRINT | SITEMAP |
header ouh 1ouh header 2

Historie

  • 1997: Patienthotellet åbner den 3. marts for patienter og pårørende
  • 1998: Den første bemandede enhed etableres på hotellet
  • 2000: Patientkantinen åbner
  • 2003: Brystkirurgisk Center åbner bemandet enhed på hotellet
  • 2003: Kompetenceudviklingskurser for serviceassistenter påbegyndes på hotellet
  • 2004: Øjenafdeling E etablerer bemandet enhed på 5. etage
  • 2004: Hotellet deltager i flow-måling med et tilfredsstillende resultat
  • 2005: Demensklinikken åbner bemandet enhed
  • 2005: Kurser om "Patientservice i fokus" udbydes for første gang på hotellet
  • 2005: Præsentation af DVD-filmen "Med patientens øjne" i samarbejde med Endokrinologisk afdeling M
  • 2006: Patienthotellet indgår i Finansministeriets rapport "Bedre innovation i den offentlige sektor" og karakteriseres som brandinnovation
  • 2006: Patienthotellet kåres som vinder i Innovation Cup
  • 2006 Auditering af Patientshotellets service
  • 2006: Deltagelse i ny flow-måling med et godt og forberedt resultat
  • 2006: Præsentation af DVD-film "Et spørgsmål om flow" i samarbejde med Brystkirurgisk Center, Hæmodialysen
  • Præsentation af to DVD film "Daglig praksis" og "Lægehuset" i samarbejde med Center for Praksisudvikling
  • 2006: Afd. T og Rygcenteret afd. U åbner bemandede enheder
  • 2007: Patienthotellet indgår i Erik Juels rapport "Rundrejse i det danske sygehusvæsen" som et godt kvalitetsinitiativ i det offentlige sygehusvæsen
  • 2007: Undersøgelse sammen med Rygcenteret af det accelererede patientforløb for patienter med Lumbal Diskusprolaps og præsentation af DVD-filmen "Patienterne bliver hørt"
  • 2007: Afd. S etablerer sig på hotellet på 6. etage
  • 2008: Afd. N åbner bemandet enhed på hotellet på 8. etage
  • 2009: Patienthotellet kåres som vinder i Innovation Cup
  • 2009: Byggeriet af tre ekstra etager på hotellet påbegyndes
  • 2010: I oktober åbner tre nye etager på hotellet
  • 2010: Cafe Svalereden åbner
  • 2010: Kantinen og cafeteriet fusionerer med Patienthotellet
  • 2010: Ernæringsenheden under afd. M åbner på hotellet på 6. etage
  • 2010: Afdeling I flytter deres sengeafsnit til Patienthotellet på 7. etage
  • 2010: Fællesambulatoriet til klinisk brug åbner
  • 2011: Smerteklinikken
  • 2011: Afd. O starter patientskolen Joint Care op på hotellet
  • 2011: Nyt cafeteria indvies i august måned
  • 2012: Patienthotellet bliver i juni måned placeret på en 2. plads i en Innometer-måling udført af firmaet GlobeEight på niveau med erhvervsgiganterne Kjeldsen og Grundfoss
  • 2013: Patientguideordningen starter som projekt på Patienthotellet med to guider
  • 2014: Patientguideordningen udvides gradvist op til 12 pladser og bliver gjort permanent
  • 2015: Patienthotellet etablerer i samarbejde med Odense Kommune et mentornetværk på OUH og deltager i mangfoldighedscharteret v/ Odense Kommune
  • 2016: Patienthotellet deltager i projekt om sprogpraktikanter
  • 2016: Produktion af filmene "Patienten først" og "Patienten først i praksis". Dette sammen med styregrupper bestående af repræsentanter fra patientforeninger og OUH
  • 2017: Patienthotellet nedlægges som selvstændig afdeling

 

For yderligere information om Patienthotellets historie se 10 år med patienthotellet og 13 år med hotellet

 

 

 


Siden er sidst opdateret: 14-11-2017 af Odense Universitetshospital.



Tilgængelighedserklæring