Gå til indhold
FORSIDEN | LÆS OP | REN TEKST | PRINT | SITEMAP |
header ouh 1ouh header 2

Yderligere information

Afsnitsledelse

Specialeansvarlig overlæge professor Steffen Husby
Specialeansvarlig overlæge Gitte Zachariassen
Overlæge Peter Ehlert Nielsen
Afdelingssygeplejerske Maja Eggert Jørgensen

 

Søskende

Søskende, som har haft skoldkopper, må komme i hele afsnittet.
Søskende, som ikke har haft skoldkopper, og som ikke har været udsat for smitte, må opholde sig på barnets stue. Hvis de inden for de seneste tre uger har været udsat for skoldkoppesmitte, må de ikke opholde sig i afsnittet.
Søskende må overnatte i afsnittet, såfremt de kan sove i forældrenes seng og ikke er til gene for pleje og behandling af det indlagte barn.
 Læs mere info om skoldkopper her.

 

Afsnit H1

 

Hverdagen på afsnit H1

Når dit barn er indlagt er det muligt at få udleveret billetter til Odense Zoo, Fyrtøjet ved H.C. Andersens hus, Fjord&Bælt i Kerteminde o.a.
Disse gælder til forældre og søskende. Snak med personalet om dine muligheder under indlæggelsen.

 

Stuegang

Stuegang finder som hovedregel sted mellem 9.00-12.30. Vi ønsker, så vidt det er muligt, at tilbyde forældre en uforstyrret samtale med en læge og et plejepersonale. Det er en god ide at skrive spørgsmål ned før stuegang. Er I indlagt på en 2-sengsstue, kan I opleve, at vi beder jer og evt. besøgende forlade stuen, mens jeres medpatient har stuegang.

Vi oplyser kun forældre om barnets tilstand. Familie og venner henvises til information gennem forældrene.

Stuegang i aften- og nattetimerne samt i weekenden er kun ved behov.

 

Vagtskifte

Der er vagtskifte mellem 7.00-7.30, 15.00-15.30 og 23.00-23.30. I disse tidsrum drøfter vi de indlagte børns tilstand og behandling. I er dog altid velkomne til at henvende jer.

 

Blodprøver

Skal dit barn have taget blodprøver om morgenen, kommer laboranterne i afsnittet fra kl. 07.00, hvorfor vi henstiller til, at I på dette tidspunkt er stået op og er påklædte.

 

Rengøring

Vores serviceassistenter begynder rengøring af stuerne fra kl. 9.00. Det letter deres arbejde, hvis sengen er slået sammen og sko og tasker er fjernet fra gulvet. Våde håndklæder og andet snavset tøj skal i tøjkurven i skyllerummet. På den måde undgår I for høj luftfugtighed omkring jeres barn. Jo mere rydeligt, der er på stuen, jo bedre bliver rengøringen. Vi henstiller ligeledes til, at sengebordet er ryddet, da vi ofte bruger det til at stille fra på.

 

Mobiltelefoner

Mobiltelefoner må benyttes frit på stuerne. Vi henstiller til, at disse ikke benyttes på gangene, samt at de er slukkede under stuegang og under andre samtaler med personalet.

 


Siden er sidst opdateret: 05-06-2019 af Odense Universitetshospital.