Gå til indhold
FORSIDEN | LÆS OP | REN TEKST | PRINT | SITEMAP |

Topfrise til forsiden på www.ouh.dk

Erfaringer

PaRIS-projektet har fået passiv brugerinformation via interviews, deltagerobservation og survey, men den aktive inddragelse af lead users i workshops har bragt mange flere detaljer og nuancer.

Det har specielt været muligt at prioritere de forskellige detaljer ved at trække på indholdet af de mange diskussioner, som foregik på workshoppene.

Deltagerne udviste en særdeles god forståelse for de arbejdsmæssige vankeligheder, som personalet på sygehuset har  og fremkom med god, konstruktiv kritik og forslag.
 

Erfaringer fra samarbejdet med patienterne:
 

  • Patienter har fælles oplevelser og erfaringer på tværs af sygdomme
  • De ønsker og kan konstruktivt bidrage til formidling af disse erfaringer samt fremkomme med konstruktive løsningsforslag
  • Gode til at stille sig op, præsentere og formulere deres oplevelser
  • Meget konstruktive  i deres kritik
  • Meget koncentrerede og energiske (trods flere var midt i behandlingsforløb)
  • Stiller krav til sig selv og hinanden – forventninger!
  • Åbenhed og ærlighed ift. hinanden og os
  • Patientfortælling gør indtryk på de sundhedsprofessionelle – de glemmer de samlede forløb

 

paris


Siden er sidst opdateret: 05-07-2011 af Odense Universitetshospital.