Gå til indhold
FORSIDEN | LÆS OP | REN TEKST | PRINT | SITEMAP |

Topfrise til forsiden på www.ouh.dk

Kvalitet og Patientsamarbejde

Kløvervænget 8C 
Indgang 101, 4. sal
5000 Odense C

 

Kvalitet og Patientsamarbejde har bl.a. til formål at understøtte implementeringen af:

  • OUH’s kodeks om kvalitet i alt.
  • Den Syddanske Forbedringsmodel.
  • OUH’s udviklingsplan samt relevante strategier indenfor området.
  • Det nationale- og regionale kvalitetsprogram.

Kvalitet og Patientsamarbejde varetager bl.a. nedenstående opgaver:

  • Udvikle redskaber til kvalitetsforbedring, monitorering og patientsikkerhed.
  • Koordinere arbejdet i forhold til kvalitets-, patientsikkerheds- og monitoreringsområdet.
  • Understøtte udviklingsarbejdet på OUH i forhold til samarbejdet med patienter og pårørende.
  • Yde rådgivning og inspiration til klinikken.
  • Understøtte og facilitere klinikken i forhold til konkrete forbedrings- og udviklingsopgaver indenfor området kvalitet og patientsamarbejde.
  • Medvirke til monitorering af kvalitets- og patientsikkerhedsudviklingen på OUH.
  • Facilitere samarbejdet med almen praksis gennem praksiskonsulentordningen på OUH.
  • Stabsbetjene Direktionen på OUH.
  • Kompetence- og organisationsudvikle indenfor området kvalitet og patientsamarbejde.

Siden er sidst opdateret: 08-09-2016 af Odense Universitetshospital.