Gå til indhold
FORSIDEN | LÆS OP | REN TEKST | PRINT | SITEMAP |
header ouh 1ouh header 2

Kvalitet og Patientsamarbejde

Kløvervænget 8C 
Indgang 101, 4. sal
5000 Odense C

 

Kvalitet og Patientsamarbejde har bl.a. til formål at understøtte implementeringen af:

  •  OUH’s patientpyramide og visionen om patienten først
  • Arbejdet med forbedringer (Den Syddanske Forbedringsmodel).
  • Det nære og sammenhængende sundhedsvæsen, herunder samarbejdet med almen praksis og kommuner.
  • Strategier inden for området.
  • Det nationale- og regionale kvalitetsprogram.

 

Kvalitet og Patientsamarbejde varetager bl.a. nedenstående opgaver:

  • Udvikle redskaber til kvalitetsforbedring, monitorering og patientsikkerhed.
  • Koordinere arbejdet i forhold til kvalitets-, patientsikkerheds- og monitoreringsområdet.
  • Understøtte udviklingsarbejdet på OUH i forhold til samarbejdet med patienter og pårørende.
  • Yde rådgivning og inspiration til klinikken.
  • Understøtte og facilitere klinikken i forhold til konkrete forbedrings- og udviklingsopgaver indenfor området kvalitet og patientsamarbejde.
  • Medvirke til monitorering af kvalitets- og patientsikkerhedsudviklingen på OUH.
  • Facilitere samarbejdet med almen praksis gennem Praksiskonsulentordningen på OUH.
  • Stabsbetjene Direktionen på OUH.
  • Kompetence- og organisationsudvikle inden for området kvalitet og patientsamarbejde.
  • Understøtte arbejdet med fælles beslutningstagning.
  • Udvikle og understøtte arbejdet med patientrapporterede oplysninger (PRO) 

 

 


Siden er sidst opdateret: 22-01-2020 af Odense Universitetshospital.



sidePRO på OUH

Mere information

Ekstern link Almen praksis og OUH