Kvalitet og Patientsamarbejde
Kløvervænget 8C
Indgang 101, 4. sal
5000 Odense C
Kvalitet og Patientsamarbejde har bl.a. til formål at understøtte implementeringen af:
-
OUH’s kodeks om kvalitet i alt.
-
Den Syddanske Forbedringsmodel.
-
OUH’s udviklingsplan samt relevante strategier indenfor området.
- Det nationale- og regionale kvalitetsprogram.
Kvalitet og Patientsamarbejde varetager bl.a. nedenstående opgaver:
-
Udvikle redskaber til kvalitetsforbedring, monitorering og patientsikkerhed.
-
Koordinere arbejdet i forhold til kvalitets-, patientsikkerheds- og monitoreringsområdet.
-
Understøtte udviklingsarbejdet på OUH i forhold til samarbejdet med patienter og pårørende.
-
Yde rådgivning og inspiration til klinikken.
-
Understøtte og facilitere klinikken i forhold til konkrete forbedrings- og udviklingsopgaver indenfor området kvalitet og patientsamarbejde.
-
Medvirke til monitorering af kvalitets- og patientsikkerhedsudviklingen på OUH.
-
Facilitere samarbejdet med almen praksis gennem praksiskonsulentordningen på OUH.
-
Stabsbetjene Direktionen på OUH.
-
Kompetence- og organisationsudvikle indenfor området kvalitet og patientsamarbejde.
Region Syddanmark - Email: kontakt@regionsyddanmark.dk